Venter på gaver

Ja, det er da ikke det værste at gå og vente på, vel? Jeg er blevet stillet en sponsorgave i udsigt af de gode folk fra Lahme Kommunikation og Bilka. Pakken er blevet sendt i to dele, og den lille har jeg fået. Det er nogle rigtig fine hipsters til Irma (og her taler vi naturligvis om underbukser, ikke den anden slags…). Den anden del af gaven lader vente på sig… og det er bestemt ikke afsenderens fejl. Nej, fejlen ligger på det postkontor hvor vi er tilknyttet. Jeg havde fået en seddel fra Postvæsenet om at jeg kunne hente pakken. Jeg fik udfyldt fuldmagten og lokkede min søde mand til at hente den for mig. Staklen stod i kø i 30 minutter for at møde en medarbejder, der ikke lige havde fået læst op på servicemanualen den dag… For pakken var desværre blevet væk. Øøøøh væk?? Ja, ganske og aldeles pist på lageret. Okay. Det naturlige spørgsmål der følger er så: Sender I pakken når I finder den? Nej, ifølge medarbejderen var det helt utænkeligt. Min mand kunne aflevere sit telefonnummer, og ville så blive ringet op når han kunne indfinde sig på postkontoret igen… Meget mærkelig politik. “Jeg vil gerne tale med din overordnede”-bemærkningen blev også mødt med et klart nej.

For en virksomhed, der i dén grad er ved at blive overflødiggjort, virker det ret risky at have sådan en medarbejder gående – én der modsætter sig alting, leger skrankepave og er komplet ubehagelig hele vejen igennem. Siden mandag formiddag hvor det her fandt sted, har manden min modtaget op til flere opkald fra Ukendt Nummer. Men alle i arbejdstiden hvor det ikke har været muligt for ham at tage telefonen. Der er ikke blevet efterladt en besked, så det er ikke muligt at vide, om det ER PostDanmark der har prøvet at ringe, eller bare en almindelig avissælger… Én besked er dog blevet lagt. Fra den centralt ansatte person, som manden nåede at få fat på efter endnu 30 minutters ventetid på telefonen. Denne person kunne ikke forstå hvordan de gængse serviceregler kunne modsættes på denne måde, og hun ville personligt tale med det lokale postkontor. Efter at have prøvet at få fat på dem en hel arbejdsdag uden held, har hun dog desværre ikke mulighed for at bruge flere ressourcer på denne ene sag. Argh!!!

Jeg prøvede i dag at ringe til Post Danmark, men efter 10 minutters ventemusik og båndede anmodninger om at bruge deres site, lagde jeg på. Når jeg ikke engang kan få at vide hvor lang ventetiden er, er det ret uoverskueligt. Jeg testede deres chatfunktion, der på trods af lovning om åbent ml 7-18, var lukket da jeg prøvede…

Nu prøver jeg at hente pakken på lørdag, og hvis ikke den er på postkontoret, bliver jeg seriøst frustreret. Og aner faktisk ikke hvad jeg så gør. Det er under alle omstændigheder sidste gang jeg frivilligt benytter posthuset i Lyongade på Amager. Og ja, jeg har tilmeldt mig Døgnboksen…

– Har netop været inde og læse klager over Post Danmark, og det skorter ikke ligefrem på dem…

Reklamer

Kommenter:

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s